POLİKİSTİK OVER (PCO)
. GENİTAL ESTETİK
. ADET AĞRISI (DİSMENORE)
. ADET DÜZENSİZLİĞİ
. AĞRILI CİNSEL İLİŞKİ (DİSPARONİ)
. BİOFEEDBACK TEDAVİ
. DIŞ GEBELİK (EKTOPİK GEBELİK)
. DOĞUM KONTROL YÖNTEMLERİ
. DOĞUM KONTROL HALKASI (NUVARİNG)
. DOĞUM KONTROL HAPLARI (ORAL KONTRASEPTİFLER)
. TRANSDERMAL (CİLT ÜZERİNE) BANT
. DOĞUM KONTROL İĞNELERİ (ENJEKTABL KONTRASEPTİFLER)
. SPİRAL (RAHİM İÇİ ARAÇ - RİA)
. TÜP BAĞLAMA (TÜP LİGASYON)
. GENEL JİNEKOLOJİ
. GENİTAL SİĞİL
. HUMAN PAPİLLOMA VİRÜS (HPV)
. İDRAR KAÇIRMA (ÜROJİNEKOLOJİ)
. KÜRTAJ
. POLİKİSTİK OVER (PCO)
. PREMENSTRÜEL (ADET ÖNCESİ) GERGİNLİK SENDROMU
. RAHİM AĞZI KANSER (HPV) AŞISI
. RAHİM AĞZI KANSERİ
. VAJİNİSMUS
Polikistik Overde (PCO) Tedavi Yaklaşımları Nelerdir?

Polikistik overli hastalar kilolu veya kilo almaya meyilli hastalardır. Aşırı kilo hormonal düzeni de bozacağından ve hastalığın şiddetini arttıracağından dolayı, bu hastaların kilo kontrolü diyetisyen desteği ile sağlanmalıdır. BMI (Vücut Kitle İndeksi) 27’nin altında tutulmalıdır. Ayrıca bu hastalar egzersiz de yapmalıdır. Egzersiz hem kilo kontrolü, hem de adet düzeni için gereklidir.

Tüylenme, %70 polikistik overli hastada görülebilen problemdir. Tüylenme ilaç tedavisi ile engellenir. Fakat ilaç tedavisi önceden oluşmuş tüylere etkisizdir. Bu tüyler de cildiye konsültasyonu ve epilasyon desteği ile ortadan kaldırılır.

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından polikistik overli hastaların adet düzensizliği, tüylenme tedavisi ilaçlarla (doğum kontrol hapları veya progesteron ) sağlanır. Polikistik overli hastaların yarısında DHESO4 yüksektir ayrıca yüksek östrojen düzeyine bağlı olarak %20-30 polikistik overli hastada prolaktin hormonu da yüksek seyreder. İlaç tedavisi ile bu anormallikler normale döndürülür. Çocuk isteyen hastalara çocuk tedavisi yönünde destek sağlanır. Vücutta artmış fazla östrojene bağlı olarak ilerleyen yıllarda rahim kanseri riski olduğundan jinekolog tarafından ilaç desteği ile önlem alınır ve takip yapılır.

Polikistik overli hastalarda insülin ve testesteron fazlalığı olabilir. Buna bağlı olarak erken haftalarda gebelik kayıpları ve gebeliğe bağlı şeker hastalığı ihtimali artar. Kadın doğum uzmanı gebelikte bu durumların önlemini alır ve takibini yapar.

Polikistik over hastalığı olan kişilere 75gr şeker yükleme testi yapılarak, insülin rezistansı denen durum olup olmadığı saptanır. Çünkü polikistik over hastalığında insülin yüksek seyredebilir. İnsülinin yüksek seyretmesi, kan yağlarını ve kolesterolü yükseltir, buna bağlı kalp damar hastalığı ve hipertansiyon ihtimali artar. Ayrıca insülin yüksekliğine bağlı olarak polikistik overli hastalarda şeker hastalığı ihtimali artmıştır. İşte bu metabolik bozukluklar dahiliye uzmanı tarafından ilaç tedavisi ile önlenir, takibi yapılır.

Eklenme Tarihi: 22.5.2011